Postiženi inkluzí

05.04.2019 14:04

MAREK TICHÝ, REŽISÉR: Milí přátelé, protože jsem napadán inkluzivními aktivisty, zejména panem Martinem Hoškem z České televize, dovolte mi, abych i já se k tématu vyjádřil. V současné době připravuji šestidílný dokumentární cyklus o inkluzi. Událostmi, které to vše spustily, byly zážitky mé dnes dvanáctileté dcery.

Představte si situaci, kdy je dívka v páté třídě opakovaně napadána inkluzivním spolužákem. Nebyla jediná, terčem útoků byli i její spolužáci. Má dcera to jednou odnesla naštíplým kotníkem, podruhé se ji onen hoch pokusil uškrtit a zachránili jí spolužáci.

To ovšem nebylo nic proti třídě šesté, kde musela na podzim roku 2018 čelit agresi autistického spolužáka, který neustále dostával záchvaty a napadal všechny lidi okolo sebe včetně své asistentky. Výsledkem toho bylo, že má milovaná dcera odjela celkem pětkrát ze školy sanitkou rovnou do nemocnice a nakonec chtěla spáchat sebevraždu.

Vše se vyřešilo přestupem na jinou školu, protože dostat ze třídy postiženého agresora je v současné době nemožné. Tyto události byly důvodem, proč jsem se o téma inkluze začal více zajímat, abych zjistil, že do nástupu paní Valachové na ministerstvo fungovala inkluze přirozeným způsobem, po školské reformě paní Valachové se dostane do běžné školy dítě s jakýmkoliv postižením.

Rozhodl jsem se, že na téma inkluze natočím dokumentární film a oslovil jsem řadu odborníků z oblasti školství. Kromě toho mi napsala řada lidí přímo postižených inkluzí své zážitky. Proto jsem svůj projekt nazval "Postiženi inkluzí."

A tím se vracím k počátku. Inkluzivním aktivistou Hoškem je mi vyčítáno, že jsem se nelichotivě vyjádřil o inkluzi i inkludovaných žácích. Ano, vyjádřil. Ale nelituji ničeho. Bylo to v situaci, kdy má dcera přemýšlela nad tím, že si vezme život. Kvůli inkluzi. Kdo mne chce soudit za to, že jsem o inkluzi prohlásil, že je zkurvená, ať mne soudí. Ale zkurvila ji ministryně Valachová. Do té doby inkluze fungovala.

Takže, abych to nějak shrnul. Nejsem nepřítelem postižených dětí. Ale kritizuji široce pojatou inkluzi, která do běžných škol dostala tak postižené děti, které na prostředí pro ně nepřátelské reagují záchvaty a agresí. A pak jsou postiženi všichni - zdraví žáci, učitelé, asistentky i sami postižení. A o tom všem je můj dokument.

Nepočítám s tím, že by můj cyklus odvysílala Česká televize. Pokud se podíváte na diskuzní pořady o školství a inkluzi, nejsou tam zástupci pedagogů, ale nátlakových neziskových organizací, které z inkluze profitují. A kromě toho poslal pan Martin Hošek, inkluzivní aktivista, vedoucímu výroby pořadů panu Fridrichovi i řediteli ČT panu Dvořákovi mail, ve kterém mne pomlouvá a důrazně žádá, aby dokument o inkluzi nebyl v ČT nikdy odvysílám. Mně to nevadí. Možností prezentace je dnes mnoho. A čím více na mne budou aktivisté útočit, tím více budu bojovat. Svého dokumentu se dočkáte!

postizeniinkluzi.cz